در سال های اخیر بحث های زیادی در مورد تاثیر لینک های داخلی و خارجی بر رتبه بندی سایت ها در نتایج جستجو مطرح می شوند. ایا لینک از یک سایت بد میتواند کمکی به منابع شما کند؟ لینک هایی که ایندکس نمی شوند چطور؟ موتورهای جستجو الگوریتم های خود را اصلاح می کنند، به همین دلیل تاثیر متغیرهایی مانند وزن لینکی سایت، تعداد و کیفیت لینک ها بر رتبه بندی سایت ها هم به مرور زمین دچار تغییراتی شده است. ما تصمیم گرفتیم تغییر سیاست های گوگل را در مرور زمان مورد بررسی قرار دهیم.

مت کاتس، مدیر بخش مبارزه با اسپم های جستجو در گوگل، در پاسخ به سوالات ارسالی از جانب کاربران به این موضوع اشاره کرده است.

1 — لینک هایی که ایندکس نمی شوند لطمه ای به جایگاه سایت شما در نتایج جستجو آسیبی وارد نمی کنند.

در صورتی که شما لینک سایت خود را در قسمت نظرات سایت های مختلف و متعددی وارد کنید، این کار ممکن است به ضرر شما تمام شود چرا که در نهایت تلاش شما به عنوان اسپم ارزیابی خواهد شد. آیا این بدان معناست که شما برای اطمینان بیشتر باید تمامی لینک های خارجی خود را ببندید؟ البته که،نه

این کار توصیه نمی شود چرا که بعضی از لینک ها شایستگی آن را دارند که به آن ها مراجعه شود. علاوه بر این، سیاست بستن سایت برای لینک ها ممکن است موجب شود تا وبمسترهای دیگر هم سایت خود را بر روی لینک های سایت شما ببندند که به زیان شما تمام خواهد شد.

به عنوان مثال، نیکول کولر مدیر استراتژی محتوای WebpageFX معتقد استکه شما باید این انگیزه را در کاربران ایجاد کنید تا به سایت شما بیایند. حتی اگر سایت شما ایندکس نمی شود. این بدان معناست که شما باید از عناوین و تویت های مختلفی استفاده کنید و یا مستقیما به کاربر اعلام کنید که اگر بر روی لینک سایت شما کلیک کند، موضوع جالبی را در آن خواهد یافت. متخصصان Buffer متوجه شدند که تعداد مراجعه از لینکی که در یکی از تویت های آن ها آورده شده بود، پس از تغییر متن تویت 100% رشد داشته است.

pic

2 — گوگل محدودیت 100 لینک از سایت را برداشته است

در ماه مارس سال 2009، مت کاتس برای اولین بار این جمله از دستورالعمل های گوگل برای وبمسترها را در بلاگ خود منتشر کرد: "توجه کنید که تعداد لینک ها در صفحه کمتر از 100 باشد".

این محدودیت در نوامبر 2013 برداشته شد ولی هنوز در برخی موارد اعمال می گردد. مت در ادامه توضیح می دهد که اینترنت در حال تکامل است، صفحات به روز می شوند و محتوای آن ها نیز متنوع تر می شوند و متعاقب آن تعداد لینک ها افزایش می یابند. این تغییرات قانونمند گوگل را به بازنگری در شرایط اعمال محدودیت ها وا داشته است. با این وجود مت به صاحبان سایت ها پیشنهاد می کند که به معقول بودن تعداد لینک ها پایبند باشند و از موضوعیت و جذابیت لینک ها برای کاربران و مخاطبان اطمینان حاصل کنند. او همچنین یادآوری می کند که اگر در سایت شما 100 لینک وجود دارد، تمامی آن ها باید دارای جزئیات بوده و کاربران را به منابغ مطمئن و کنترل شده هدایت کنند. لازم به یاد آوریست که لینک های خارجی بیانگر وزن صفحه شما می باشند. بر این اساس، هر چه تعداد لینک ها بیشتر باشد، وزن هر کدام از آنها به تنهایی کمتر خواهد بود. برای خیلی از افراد این سوالات مطرح می شوند: چه تعداد لینک خارجی می تواند در سایت من قرار گیرد؟ مت معتقد است که اگر محتوای خوبی داشته باشید و کاربر از مراجعه و کار با سایت شما احساس رضایت کند این مسئله اهمیت چندانی نخواهد داشت.

3 — در صورتی که لینکی به سایت وجود نداشته باشد این سایت چگونه در نتایج جستجو رتبه بندی می شود؟

گوگل در نتایج جستجو سایت ها را بر اساس محتوای انها دسته بندی می کند. حتی در صورتی که لینک سایت جایی منتشر نگردد هم سایت رتبه بندی خواهد شد. مهمترین نکته اینست که مطالب با محتوی مرتبط باشد. تمامی پست های سایت شما باید برای کاربر مفید و جذاب باشند، به همین علت پس از آنکه توان خود را صرف نوشتن مطالب آن کردید زمانی را هم به کنترل محتوای آن اختصاص دهید.

به منابع مطمئن ارجاع دهید. نشان دهید که محتوای شما هم شایسته اعتماد است تا در آینده به شما ارجاع دهند.

با کمک Cubocloudشما می توانید به راحتی لینک های با کیفیت به سایت خود دریافت کنید.